Speelgoed krijgen vinden kinderen altijd leuk. Maar wat is nou écht leuk speelgoed om mee te spelen? Kwalitatief goed en leuk voor een bepaalde leeftijd. Wij mochten van SmartMax deze kleurrijke set ‘My First Farm Animals’ ontvangen en in deze blog laat ik je onze ervaring weten.

SmartMax My First Farm Animals

SmartMax ontwikkeld kleurrijk en magnetisch constructiespeelgoed voor jonge kinderen. Hun speelgoed stimuleert de fantasie, creativiteit en onder andere de hand- oog coördinatie. Daarnaast hebben ze goed nagedacht over de veiligheid, want elk onderdeel is groter dan 3 centimeter (voor kinderen die alles in hun mond stoppen), alles is van stevig materiaal, dubbel vastgelijmd en ultrasonisch gelast. Zo kunnen jonge kinderen op een veilige manier de magie van magneten ontdekken. SmartMax heeft ook een ‘oudere broer’ SmartGames. De SmartGames spelletjes zijn vooral voor de wat oudere kinderen van ongeveer 5+.

De My First Farm Animals bestaat uit vier dieren met een voor- en achterkant en twee kippen op een wobble. Alle dieren kun je met elkaar combineren door middels van een magneetstaaf. Het achtereind van een varken op het hoofd van een paard? Het kan allemaal en kunt alle onderdelen aan elkaar verbinden. Deze My First Farm Animals kun je daarnaast ook leuk als aanvulling gebruiken op één van de andere SmartMax sets.

Wat vinden we ervan?

Zelf had ik alle onderdelen al even uit het plastic gehaald voordat ik klaar heb gelegd voor Carice. Toen ze de vrolijke diertjes zag, is ze er gelijk mee gaan spelen. De magneten werken heel fijn en gemakkelijk, waardoor het ook voor de allerkleinsten leuk is om mee te spelen. Zelfs onze (bijna) vierjarige wilde er even mee spelen om de leukste combinaties te bouwen. Ik vind het origineel speelgoed dat ook nog eens tegen een stootje kan. Ik kan concluderen dat het speelgoed erg in de smaak valt. Wel zou het leuk zijn om het uit te breiden met een andere set van SmartMax zodat je met nog meer fantasie kunt spelen.

My First Farm Animals

Samenvatting

• Leeftijd : 1 – 5 jaar